gluténmentes sushi házilag
Ha különleges ételt szeretnék enni, amit egyszerű elkészíteni, sőt, akár még a nassolás vágyát is csillapítani szeretném, valamint állófogadásokra is megfelel, akkor egyből a sushi jut az eszembe. Gluténmentes sushi házilag? Nagyon sokszor ettem volna, de nem tudtam, hogyan is kell elkészíteni úgy, hogy finom legyen. Rendelni nem szerettem volna, ugye bár a gluténérzékenységem miatt. Soha sem mertem kockáztatni már csak a szójaszósz miatt sem, ami alapvetően nem gluténmentes, de szerencsére már lehet kapni egyre több helyen gluténmentes szójaszószt is.
Sok kísérletezés után megtanultam megcsinálni úgy, hogy olyan legyen, mintha egy étteremben ennénk, vagy akár rendeltük volna. Gluténmentes sushi házilag, tehát amellett, hogy így garantáltan gluténmetnes sushit tudok enni, még költséghatékonyabb is, mivel sokka több sushit meg tudok így csinálni körülbelül ugyan azon az áron, amit az éttermekben látni. Nagyon sokféleképpen lehet variálni, az én személyes kedvencem, amikor répa, avokádó és uborka van benne, de lehet füstölt lazacosat, lazac pástétomosat és még megannyi változatát elkészíteni, amit csak el tudunk képzelni.

Gluténmentes sushi hozzávalók

  • 1 csomag algalap (5 db)
  • kb. 1 dl rizsecet
  • 1 bögre sushi rizs
  • 1,5 bögre víz
  • csipet cukor
  • 2 csipet só
  • tölteléknek amit szeretünk, én most répát, avokádót és füstölt sajtot tettem bele.

Segédeszközök az elkészítéshez:

  • egy tál víz
  • szalvéta vagy konyharuha a kezünknek.
  • bambusz tekerő – nagyon sokáig nem volt nekem, könnyen lehet helyettesíteni sima konyharuhával
  • folpack – körülbelül akkora méret, mint az algalap, egy kicsit legyen nagyobb tőle
Gluténmentes sushi házilag is elkészíthető az alábbi recept szerint.
Első lépésként az egy bögre sushi rizst át kell alaposan mosni. Kicsit tovább és jobban kell, mint a rendes rizst, körülbelül nyolcszor át szoktam mosni. Átmosás után hagyjuk 10 percig áztatni hideg vízben. Miután ázott, leöntjük róla a vizet, majd hozzáadjuk a másfél bögre vizet, és lassú tűzön elkezdjük főzni 10-15 percig. Fontos, hogy a rizshez fakanalat használjunk. Ez idő alatt, amíg a rizs szépen lassan fő, elkészítjük a rizsecetet. Az egy dl rizsecethez hozzáadjuk a csipet cukrot – lehet barna cukor is, és a két csipet sót, és így feltesszük a tűzre, és megvárjuk, míg felforr. Forrás után levesszük a tűzről és félre tesszük hűlni. Ha a rizs elkészült, azt is félretesszük hűlni. Fontos tudni, hogy ne hűtőben hűtsük a rizst vagy az ecetet. Addig elő vesszük a zöldségeket, és összevagdossuk vékony csíkokra, hogy majd szépen a rizsre tudjuk helyezni. Előkészítjük a bambusz tekerőt, vagy a konyharuhát, arra rávágunk egy darab folpack fóliát, mert majd erre kerül az algalap rá.
Még egy fontos dolog, hogy az algalapot fényes oldalával lefelé tesszük rá a bambusz tekerőre. Kihűlés után a rizshez öntjük a becukrozott, valamint sózott rizsecetet folyamatos kevergetés mellett. Keverjük úgy, hogy mindenhova jusson az ecetből. Ezután az előkészített algalapra körülbelül egy maroknyi rizst teszünk. Itt fog kelleni a segédeszközökhöz írt tál víz és a plusz konyharuha, mivel a kezünknek érdemes nedvesnek lenni, hogy a rizs ne ragadjon a kezünkre készítés közben. Miután bevizeztük a kezünket, a rizs eloszlatjuk az algalapon. Én vékonyabban szoktam elteríteni rajta. Ha szükséges, még egy kicsit bevizezhetjük a kezünket, hogy még könnyebb legyen az eloszlatás. Figyeljünk rá, hogy körülbelül egy centiméteres helyet hagyjunk ki az alján, ahova nem teszünk rizst. A rizsréteg után jönnek a zöldségek, vagy akár wasabi – én mellé szoktam tálalni -, füstölt lazac, stb. A vékonyra felszeletelt zöldségeket a rizs másik végébe, mint ahol szabadon hagytuk a lapot, oda tesszük a zöldségeket, aztán szorosan feltekerjük. A végén, ha odajutunk az egy centis kihagyott területhez, azt a kihagyott részt bevizezzük kicsit, hogy összetapadjon a tekercsünk. Ha feltekertük az összes lapot, akkor A legelsőnek feltekertet elkezdjük felszeletelni úgy, hogy előtte bevizezzük a kést, hogy könnyen vágja a sushi rudakat. A felszeletelt sushi darabokat kitesszük egy tányérra, mellé tálalunk gluténmentes szójaszószt és wasabit.

Nézd meg az általunk kedvelt gluténmentes recepteket

Megnézem